מכירים לך את המזרח הרחוק, מקרוב

09-9700400
למידע והזמנות:

צרו קשר

פנייתך נשלחה.
נציגנו יצרו איתך קשר בהקדם.


mainPicture

לסגור את הגלים

איך זה שביום בהיר אחד אגף מינהל החופים של תל אביב החל לאכוף חוק עזר עירוני משנות ה-60, והגולשים לפתע מצאו את עצמם מחוץ לחופים ידועים ופופולאריים? הגולשים מוחים, העירייה נלחמת בקנסות מולם, המצילים עומדים בתווך או לחילופין מוציאים גולשים מהים, והעימות בעיצומו. נכון להיום שני הצדדים מנסים להגיע לפתרון הגיוני

לאחרונה התבשרו הגולשים בחופי תל אביב כי חוק עזר עירוני משנת 1964 הרים את ראשו ופקחים החלו לאכוף אותו דווקא בחופי תל אביב. החוק המיושן שנחקק בזמנים אחרים בהם היקף הגולשים היה קטן משמעותית מימים אלה, מתייחס לקהל הגולשים כאל הפרעה לציבור הרוחצים בחופים המוכרזים לרחצה ומטיל עליהם קנסות בעת הגלישה בהם.

רן בונדה, מנהל מותג flysurf מציין כי אכיפת החוק משנות ה-60 דווקא עכשיו היא תמוהה ואינו מבין מה המניע של האכיפה הדחופה דווקא עכשיו, בחודשי החורף בהם פעילות הגולשים בשיאה. "כגולש ותושב תל אביב, בחרתי לגור ליד הים כדי שאוכל לגלוש בקרבת הבית. רוב תחנות ההצלה סגורות בחודשי החורף דבר שהוא מקומם לכשעצמו, מכיוון וגולשים נכללים עם ציבור המתרחצים וגם להם מגיע שירות הצלה. במקום זאת נפתחו תחנות ההצלה כדי לאכוף את החוק שנחקק לפני 50 שנה, בהם המצילים מוציאים את הגולשים מהמים וקוראים לפקחים כדי שייתנו קנסות."

החופים האסורים הם צ'רלס קלור, בוגרשוב, ירושלים, גורדון, תל-ברוך, פרישמן, חוף הצוק וחוף מציצים (הילטון הצפוני). מה שמשאיר לגולשים 5 חופים מותרים לגלישה מתוך 13 החופים, דבר היכול ליצור מצב של עומס גולשים בפיק מסוים ולהוביל לתאונות. למותר לציין כי עונת הרחצה הסתיימה לקראת סוף אוקטובר ותחל רק לקראת סוף אפריל 2015, וכרגע נוכחות המתרחצים דלילה ביותר ואילו החופים פועלים במתכונת חורף, כלומר בין השעות 7:00-14:00.
האכיפה שקיבלה תאוצה בחודש דצמבר 2014 הביאה למחאה בקרב קהילת הגולשים ששנים נהנית מתנאי הים בחופים המדוברים במיוחד בעונת החורף, בייחוד בתנאי מזג האוויר הקשים לרחצה אך מתאימים לגלישת גלים.
את הטענה כי הגולשים עלולים לפגוע בקרב המתרחצים שטוענת העירייה, הגולשים דוחים ומביאים דוגמאות למספר מקרים בהם דווקא הגולשים הם שהצילו מתרחצים מטביעה. ההנחיה החדשה שקיבלו המצילים והפקחים ממינהל אגף החופים המקומי, היא לאכוף את החוק ולהוציא גולשים מהים בחופים המדוברים, או לחילופין לתת קנסות כבדים על אלה שגלשו בהם. הגולשים המתוסכלים שנשארו ללא החופים המוכרים מוחים כנגד ההחלטה.

קהילת הגולשים מורכבת בעיקר מאנשים שגלישה היא חלק מאורח חיים. עם השנים מספר הגולשים עלה והספורט הימי התפתח לעין ערוך ופרט לגולשים נפתחות קייטנות גלישה לילדים ומתארגנות קבוצות חתירת סאפ. פרט לכך חופי תל אביב מוכרים לתיירים חלקם גם בזכות האפשרות לגלוש בהם בחופשיות.
בונדה מוסיף "במדינות בהם מכבדים את תרבות הגלישה כמו קליפורניה המצילים מגיעים במיוחד לחופי הגלישה בתנאים מסוכנים כדי שיוכלו לעזור ולמשות מהמים גולשים שנפגעו או שנקלעו למצוקה, ואילו כאן המצילים מתייחסים אל הגולשים כמטרד במקום להתייחס אליהם כמתרחצים. תרבות הגלישה מוסיפה לעיר נופך תיירותי, ליברלי וקיצי ולמשיכת מטיילים שגולשים."

*נכון להיום (18.1.15) שני הצדדים נפגשו ומנסים להגיע לעמק השווה ולשנות מהותית את הגדרת הגולש בחוק.

טופס הרשמה לחבילת גלישה
שלח

ועוד דבר אחד קטן, תהיו חברים שלנו בפייסבוק, יהיה כיף

תהיו חברים שלנו בפייסבוק - פלייאיסט
ברגע זה אנו מחפשים את התוצאות הטובות ביותר עבור:

אנא המתן...