מכירים לך את המזרח הרחוק, מקרוב

09-9700400
למידע והזמנות:

צרו קשר

פנייתך נשלחה.
נציגנו יצרו איתך קשר בהקדם.


mainPicture

לגלוש עם ענקים

בגלישת גלים יש מספר ז'אנרים בהם הגולשים מתמחים, אחד מהם מרתק במיוחד הוא גלישת גלים גדולים. הגודל במקרה המדובר הוא אימתני לעיתים, גלי ענק המתנשאים לגובה של כ-7 מטרים ויותר (25 רגל) הקיימים בעיקר באוקיינוסים, אותם כנראה שלא תזכו לראות בארץ. בשנים האחרונות מתקיימות תחרויות במקומות שונים בעולם בהם מתקיימים התנאים המאפשרים גלישה על גלים גדולים, וגולשים המתמקצעים בז'אנר מגיעים מרחבי העולם כדי לגלוש בתחרות.

ההתאחדות העולמית לגולשים מקצועיים (ASP ששמה שונה לאחרונה ל-WSL – World Surf League) רכשה את הסבב העולמי לגלים גדולים (BWWT - Big Wave World Tour). תחת כנפיה מתנהלים שני חלקי הסבבים, חלון אחד בחצי הצפוני של כדה"א והשני בדרומי. כל אחד מתקיים בתקופה של חצי אחר של השנה, על פי תנאי מזג האוויר המאפשרים את תנאי הגלישה המוקפדים.



חלון התחרויות בחצי הכדור הדרומי – 15.4.14- 31.8.14:
* פונטה דה לובוס, צ'ילה (Punta de Lobos, Chile)
* פיקו אלטו, פרו (Pico Alto, Peru)
*דנג'נס (מבוכים), דרום אפריקה (Dungeons, South Africa)

חלון התחרויות בחצי הכדור הצפוני – 15.10.14 – 28.2.15:
*טודוס סנטוס, מקסיקו (Todos Santos, Mexico)
*פונטה גאליה, חבל הבסקים ספרד (Punta Galea, Basque Country Spain)
*פיהאל (מלתעות), מאווי הוואי (Pe’ahi -Jaws, Maui HI)

גולשי הגלים הגדולים הם זן נדיר שחי את הריגוש של החתירה אל גלים בלתי אפשריים, ללא גרירה בג'ט סקי, ורוצה לטעום ולגלות עוד מקומות חדשים ומאתגרים יותר. הם רוכבים על גלים בספוטים שנראים לעיתים בלתי אפשריים ומאתגרים, בסיכון עצום, המון אדרנלין עם גלשן קשור בליש בלבד.

התחרויות מורכבות מפורמט שבו 24 גולשים מתחילים במקצה ראשון בו ישנם 4 סבבים של 6 גולשים שאחריהם ממשיכים 3 גולשים מכל סבב, המדורגים ראשונים. במקצה השני של 2 סבבים 6 גולשים מתחרים על שלושת המקומות שיעברו למקצה הבא והאחרון בו יש סבב אחד ו-6 גולשים המתחרים על המקומות הראשונים. בין הגולשים במקצה הראשון רשאים להשתתף גם גולשים מקומיים בעלי כישורים מתאימים.

הקריטריונים שעל פיהם נבחרים הגולשים הם: מחויבות, דרגת קושי, גודל ועוצמת הגל, שליטה ותמרונים. חשוב לציין כי הדגש של אלמנטים מסוימים מותנה במיקום והתנאים של אותו יום, כמו גם שינויים של תנאים במהלך היום.

מקומות הגלישה השונים ידועים שנים כמקומות מסוכנים בהם הגל יכול לקבור את הגולשים בעומק של מספר מטרים, לזרוק אותם על ריף בעוצמה או להגיע לעומק בו לחץ המים חזק יכול לקרוע את עור התוף. כדי להתמודד עם הגלים הגולשים מתאמנים בעצירת נשימה מתחת למים, ויודעים כי עליהם להתמודד עם היסחפות או שקיעה בעומק רב, והם תלויים בליש ובגלשן הצף על פני המים בסופו של דבר.

החיבור עם ASP מאפשר לגולשים מקצועיים וידועים כמו קלי סלייטר, ג'ואל פרקינסון, ג'ון ג'ון פלורנס להצטרף למומחי גולשי הגלים הגדולים כמו גרג לונג, גרנט בייקר וקרלוס בורלה. הפופולאריות של הגולשים המוכרים והחסות החדשה הגדילה את החשיפה לסבבי התחרויות ברחבי העולם.
טופס הרשמה לחבילת גלישה
שלח

ועוד דבר אחד קטן, תהיו חברים שלנו בפייסבוק, יהיה כיף

תהיו חברים שלנו בפייסבוק - פלייאיסט
ברגע זה אנו מחפשים את התוצאות הטובות ביותר עבור:

אנא המתן...